Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

maandag 5 september 2011

Pechvogel Maaike

Maaike stuurt een berichtje vanaf school naar mama met de woorden "ik ben een beetje aangereden"


Vanzelfsprekend springt mama na zulke woorden in de auto om Maaike bij te staan.
In de pauze was er een gehandicapte jongen aan het dollen met zijn elektrische rolstoel en heeft Maaike eerst aangereden en vervolgens over haar voet heengereden. En elektrische stoelen hebben als nadeel dat ze erg zwaar zijn. Marjolein stuurt Ben een iets informatiever mailtje en kort erna zitten we met zijn allen bij de dokter in Birkeland, die vaststelde dat haar enkel volgens hem niet gebroken was. Maar voor de zekerheid toch maar even naar het ziekenhuis om een foto te nemen.


Marjolein is met Maaike naar het ziekenhuis in Arendal gereden en Ben is weer terug naar de zaak gedaan waarbij hij geprobeerd heeft verslag te doen bij zijn collega die nog van niets wist.
Min datter er kjørt over ... (mijn dochter is overreden...), let wel, ik spreek wel Noors, maar nog niet zo snel. Mijn collega zat inmiddels verschrikt naar me te kijken.
...av en rullestol (door een rolstoel). Mijn collega ontspant zienderogen. Oh, oef. hij dacht dat ze was overreden door een auto. Nee, het viel allemaal gelukkig nog wel mee, ze heeft alleen veel pijn.


Later in de middag stuurde Maaike een SMS dat haar enkel gelukkig niet gebroken was, maar gekneusd.
Onze fabriek fabriceert glasdraden en deze breken om de haverklap, dus de Noorse vertaling voor breuk wist ik wel. Maar ik had op internet opgezocht wat gekneusd in het Noors betekende. "knust" zei Google translate.
Ik deed mijn best om mijn collega te informeren over de laatste status
"Det var heldigvis ikke alvorlig. Hennes ankel er ikke bruddet men knust" (het is gelukkig niet erg, haar enkel is niet gebroken maar gekneusd). Opnieuw kijkt mijn collega zwaar verschrikt naar mij. "Ikke alvorlig. Knust??"
Ik voelde de bui al hangen en vraag wat knust betekent. Welnu, verbrijzeld.
Mwahh, leuk hoor, een nieuwe taal leren.


De jongen heeft enorme berouw getoond, persoonlijk en via internet. 
De school heeft hem verboden te dollen met zijn elektrische stoel. En hij mag geen passagiers meer meenemen (die ontnamen hem nl het zicht)
Het ging vandaag verder wel goed, maar tegen de avond deed de enkel van Maaike toch behoorlijk pijn. Inmiddels ligt ze te slapen, hopenlijk dat het morgen weer beter gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten