Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

dinsdag 27 september 2011

15 oktober aanstaande

Bij veel locale Noren gaan de harten sneller kloppen. De meeste onder ons zullen denken 15 oktober??? En zo dacht ik ook. Nationale herdenking? Oogstfeest? Zonsverduistering? Start van het Noorderlichtseizoen?
Inmiddels worden de dagen opvallend snel korter en we zijn bezig met de laatste weken Orientering. Nu vind ik het al moeilijk genoeg om met daglicht mijn weg in het bos te vinden, dus dat Orientering gaat stoppen nu het gaat schemeren leek me voor mij een veilige gedachte. Het stoppen van Orientering heeft inderdaad een relatie met het (gebrek aan) licht en met 15 oktober(!). Het jachtseizoen wordt dan geopend. Dan hebben we het hier in Noorwegen echt niet over een tentoonstelling zoals in St Tropez maar over jagen op wild. En de jagers vinden het niet handig als opeens een verdwaalde Nederlandse Orienteerder krakend en puffend uit de bosjes komt rennen en de weg komt vragen terwijl zij stilletjes in een hinderlaag liggen. Inmiddels gaat mijn hart ook wat sneller van kloppen want als ik Elk nog een keer wil tonen aan Maaike en Marjolein dan moet ik ofwel opschieten (figuurlijk gesproken natuurlijk) ofwel nu proberen alle borden in de buurt te richten op ons huis zodat ik Elk kan laten onderduiken in onze schuur.





(volgens mij mikken deze jagers op de opblaasbare VVV eland die ze gebruiken voor elandensafari, hij staat zo stil)

Een collega vertelde dat ze een groot stuk bos hier in de omgeving bezitten. Zelf houdt ze van het bewerken van bos (waar ik me niet direct veel voorstelling van kan maken), maar haar man houdt heel veel van jagen. Of ik misschien ook een keertje mee wil? Nu lust ik best wel een stukje vlees en inmiddels kan ik zelfs mijn eigen gevangen vissen fileren, maar een klopjacht op Elk en hem hierna schieten, in het bos fileren en opeten is toch een heel ander verhaal. Ik heb voor dit jaar bedankt voor de eer. Maar je weet maar nooit, misschien word ik nog eens een Noor die dit leuk en lekker vindt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten