Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

zaterdag 14 mei 2011

Maand 2

Maand twee alweer. de tijd vliegt voorbij.

De sneeuw is compleet verdwenen, begin april was vanuit de kantine de rivier als een grote kolkende massa te zien, maar inmiddels is deze zover opgedroogd dat we alleen nog maar stenen zien. Gisteren heeft het zowaar even geregend en voor de kurkdroge bossen was dit wel nodig.

We hebben vorige week een huurhuis bekeken en in principe hebben we ja gezegd. Het huis ligt erg leuk vlakbij de rivier en heeft 3 houtkachels. De rode schuur direct naast het huis was voor opslag van het hout en het hout konden we "rimmelig" (=tegen een goede prijs) van de eigenaar kopen omdat hij ook een stuk bos exploiteert.
De vorige winter was erg koud en de vorige bewoner is overleden. We durven niet te vragen of dit een relatie heeft met de kou of de inspanning van het hout hakken...



Ik en de kinderen hebben nu al enkele keren meegedaan met Orientering en eerlijk waar, het is best leuk.
Ik heb alleen het juiste gevoel nog niet helemaal te pakken. De laatste keer was afgelopen dinsdag waar ik 7 stempelposten moest vinden.
Volgens mij is het niet de bedoeling, maar ik was bij de tweede stempelpost compleet de weg kwijt en heb uiteindelijk met mijn telefoon (voorzien van GPS en kaart) uitgezocht waar ik me op de aardbol bevond.
Uiteindelijk kwam ik terug met 8 stempels, maar men was het niet met me eens dat dit de reden was dat ik er bijna 2x zo lang over had gedaan dan nummer 1. Pffff.
Gelukkig houdt Elk het wedstrijdschema nauwkeurig in de gaten en zorgt voor een passelijke afstand zodat we elkaar niet voor de voeten lopen. En omdat ik heb zelfs nog geen eekhoorn gezien, denk ik dat Elk ook alle andere lopende bosdieren waarschuwt voor mijn verschijning.
Althans, dat hoop ik maar, want in de krant waarschuwt men wel voor slangen.

Het vissen gaat me ook steeds beter af. Ik kan nog geen viswinkel beginnen, maar ik heb toch weer voor 2 daagjes vis gevangen.

Op de zaak ben ik bezig met een schuimprobleem. We leveren diverse producten en de verschillen zitten voornamelijk in de coating. De coatings worden vanuit 1500 -5000 liter vaten heen naar de fabriek en komen weer terug, gemixt en weer opgevoerd en hier ontstaat regelmatig heel veel schuim wat uit de vaten naar beneden spoelt.
Denk bijvoorbeeld aan een overlopende wasmachine, alleen dan 100 naast elkaar. De oplossing lijkt me simpel, volgende week gaan we dit implementeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten