Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

zondag 24 juli 2011

Oslo en Utøya afgelopen vrijdag

Tja, ik maak veel dingen mee in Noorwegen, er is altijd wel wat leuks te schrijven maar zoals jullie weten is Noorwegen in shock. Uit respect en medeleven even “ingen moro”, geen plezier…

1 persoon met antipathie tegen de islam geeft de tolerantie van politiek links de schuld en weet met een nagenoeg feilloos gepland plan verschrikkelijk veel medelandgenoten in koele bloede te vermoorden. Vele jaren heeft hij gewerkt aan zijn plan en niemand lijkt er iets vanaf te hebben geweten

Als ik naar de getuigenverklaringen luister dan lopen de rillingen over mijn rug.
ca 1,5 uur heeft hij de tijd gehad op een eiland met honderden jongeren.
schoot vele malen 2x om zeker te zijn van zijn zaak.
Vele vluchten het water in. Kom maar uit het water, zei hij, jullie zijn veilig, ik ben van de politie.
Uiteindelijk werd de echte politie niet meer vertrouwd.
Tot zelfs een jongetje van 11 die vraagt of hij niet geschoten zal worden omdat zijn papa al doodgeschoten is en hij nog zo jong is... zoals ik begrijp leeft het jongetje nog, maar vele anderen waren minder fortuinlijk.
Maximale straf is 21 jaar in Noorwegen. Op internet wordt gevraagd om tijdelijk de doodstraf weer in te voeren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten