Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

maandag 22 december 2014

Gamma in Noorwegen

Zoals al eerder vermeld mis ik hier een Gamma / Karwei / Praxis. Toegegeven, bouwcentra zijn er wel, maar niet zoals in Nederland dat je na je werk nog even wat spullen kunt halen zodat je 's avonds nog wat kunt klussen. 17:10 is de locale bouwmarkt gesloten en de grotere sluiten om 18:00 uur.
Maar goed, dat is een kwestie van plannen.
Anders is het dat ze traditionele spullen van Nederland niet hebben. Neem een baal gips

Nu sta ik niet echt bekend om mijn feilloze speurneus (vraag Marjolein), maar een simpele baal gips is niet te vinden hier (door mij). Dus nu heb ik een baal grijze pleister, 1/2 van het gewicht, 2x zo duur en waar vervolgens nog 3 lagen witte verf overheen moeten (want ik wilde WIT).  Far away from lean, maar ja, ik moet wat...
Maar het goede was dat ik alsnog geld terugkreeg toen ik deze baal ging halen. Ik had namelijk iets niet gebruikt en teruggebracht en dat wordt in de zaak allemaal elektronisch naar de kassa gezonden. Vervolgens rij je als een Amerikaan in de auto door de zaak heen, vult hem met wat je wilt kopen en betaalt vanuit de auto (kan zelfs met draaiende motor, maar die zet ik wel af). Omdat de mensen in de rij het waarschijnlijk waarderen dat ik na betalen direct wegrijd, controleer ik nooit meer direct de kassabon.
Omdat ik vond dat ik nog zoveel geld terugkreeg heb ik thuis de bon maar eens bijgepakt en toen bleek dat ik mijn retour 2x terug heb gekregen.

Mijn toekomstplannen zijn nu het volgende: Iedere week ga ik iets groters kopen en dan weer terugbrengen. In ongeveer 2 jaar heb ik dan zoveel geld teruggekregen dat ik de zaak kan overnemen en hierna worden:
1) de teruggaveregeling gewijzigd
2) de openingstijden verruimd
3) Gips verkocht
4) de naam veranderd in Gamma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten