Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

zondag 11 januari 2015

Vakantie gaat voor...

We zijn hier heel druk bezig met de laatste loodjes (zeg maar loden) van een slaapkamer, kreeg ik plotseling de mogelijkheid om de hytte in Hovden te gebruiken dit weekend.
Tegen: nog heel veel te doen
Voor: LEUK!!!!
Enfin, de keuze was niet erg moeilijk. We gaan gewoon

Het werd een weekend met de zwaarste storm in 20 jaar, hetgeen een voortijdige terugrit onmogelijk maakte aangezien de weg gesloten was door de wind en sneeuw. Op zaterdagavond zaten we zelfs zonder stroom, de kaarsjes maakte het gezellig.
Maar sneeuw blijft wel mooie plaatjes opleveren


Waterig zonnetje op zondag
Altijd fraai gezicht, een rivier onder de sneeuw door
Uitzicht vanuit de kamer... (geen)
Hotel had 3 meter sneeuw voor de ingang, volgens mij waren er geen gasten

 Paar minuten later weer een windvlaag waarbij veel sneeuw werd verplaatst



Onze veranda op de derde verdieping had ook wat kilo sneeuw verzameld

Hovden ligt "maar" 180km van ons vandaan, maar de heenreis kostte 4 uur en de terugreis 3,5.
- Over gladde besneeuwde wegen
- met veel wind
- grotendeels in het donker
- en allemaal Noren rond ons
moet ik toegeven dat ik toch wel eens met geknepen billen achter het stuur zat...

Glibberend stapten we in. We rijden over besneeuwde wegen door een wit landschap, achter sneuwschuivers en strooiwagens, de thermometer wijst 0 graden aan. Af en toe ligt er een auto op zijn kop, we hebben dus al enig vermoeden dat het glad zou "kunnen" zijn. 
Onze auto geeft een alarmpje "ping ping" als de temperatuur van 1 naar 0 gaat, hetgeen mijn stressniveau niet echt helpt te verlagen wanneer dit 50 keer achter elkaar gebeurt in 10 km omdat de temperatuur nu eenmaal rond 0 schommelde dit weekend. Ik kan me zo levendig voorstellen dat de software ontwikkelaar van de Focus zelf GEEN Ford rijdt

Maar we zijn weer heelhuids terug en een sneeuw ervaring rijker

(Iemand die weet waar de temperatuursensor van een Ford Focus zit? Ik heb zelf wel een schaar)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten