Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

maandag 8 december 2014

Sinterklaas

Dit weekend een nooduitgang gecreeerd in de kelder. De zogeheten brievenbus hebben we vervangen door een normaal formaat raam.


Op zich leuk werk om te doen. Toen ik BIJNNNA klaar was begaf de aan/uitschakelaar van de kango het. Niet getreurd, het was mogelijk om re rest met de hand te doen
Toen ik alles klaar had rond een uur og 18:00 's avonds, heb ik het raam nog eens nagemeten (ja, ja, ik weet het. Het was slimmer geweest dit van tevoren even te doen). Hier kwam ik erachter dat hoogte niet 80 maar 85 cm moest zijn.
Enfin, de laatste 5 cm ook met de hand gedaan, gelukkig was dit op de voeg en ging het behoorlijk wat sneller











Rond 21:00 zat het raam er alsnog in, geschuimd en wel. Het laatste wat we hadden gewild is met gaten in het huis te zitten. De muizeninvasie die we hadden is inmiddels behoorlijk getemperd tot incidentele voedselzoekende muizen, maar we durven niet de gok te nemen een gat open te laten.

Het raam zit nog wel te hoog in de muur om te wettelijk "mogen" rekenen als nooduitgang, maar dat mag weer opgevangen worden met een trapje

Dit alles gebeurde grotendeels terwijl de Sint in het lage landje was. Maar wat bleek? Met een geheime boodschap werd ik naar een plaats ver van de schoorsteen geleid en toen bleek de Sint ook in Noorwegen te zijn geweest. Die oude leperd heeft vast het gat in de pui benut om zijn Pieten schoon te houden



In het pakje zaten zoetigheid (wat bij mij nooit echt de kans krijgt te bederven) en iets met een veel langere houdbaarheidsdatum: een nieuw boek. Een trilogie zelfs.
Vierdubbel jummie dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten