Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

dinsdag 10 april 2012

(al)weer naar Nederland

Het paasweekend in Noorwegen is als een kleine vakantie. Veel Noren trekken erop uit en gaan de bergen in om nog een keer op de ski's te staan. Vorig jaar was mijn eerste ervaring hiermee. Op de zaak heb ik me echter toen vrijwillig gemeld om door te werken, omdat de rest van de familie in Nederland was. Dit jaar was het anders. Marjolein en ik hebben tot en met woensdagmiddag gewerkt en zijn hierna naar het vliegveld gebracht door onze buurtjes. KLM was helaas weer 2,5 x duurder dan SAS, dus we hadden gekozen voor een vlucht naar Amsterdam via Kopenhagen.

"Wat voor weer is het in Nederland?" vroeg een collega nog, voordat ik vertrok. "Ik heb geen idee, ik vermoed dat we nauwelijks buiten komen. Het aantal bezoeken wat we gaan afleggen is groter dan de tijd die we beschikbaar hebben"
Eenmaal in Nederland kon ik de tacktisch opgestelde Hema stand niet passeren zonder een broodje worst met mosterd te eten. Door dit uitstapje waren we precies 2 minuten te laat voor de laatste intercity naar Rotterdam, maar overstappen in Leiden bleek gelukkig ook niet een groot probleem.




In Capelle stonden Femke en Maaike ons al op te wachten. Het was de eerste dag dat ons Femmie haar rijbewijs in bezit had.
Hierna werd het snel een drukke boel. Eten en kleren kopen op donderdag, bezoek aan de tandarts.
"Voelt u wel iets, meneer?" (tandartsen boren net zo diep totdat ze de pijngrens of olie hebben gevonden)
"Nou, het is echt niet lekker meer hoor"
Mijn antwoord was niet overtuigend genoeg, de boor verdween opnieuw in mijn mond....
Hierna hebben we vele bezoekjes afgelegd met onze prive chauffeur: Femke liet zich met haar pas behaalde rijbewijs niet achter het stuur vandaan halen en heeft haar eerste 500km aan rijervaring opgedaan.

Maar inmiddels zijn we weer in Noorwegen. Op het vliegveld stond Aud, een collega van mij, ons al op te wachten om ons weer naar huis te brengen. We genieten van deze luxe. Aud heeft 2 jaar in Nederland gewoond en als dank hebben we hebben wat typische zaken als kaas, pindasaus en stroopwafels voor haar meegenomen.
Thuis was het slechts 8 graden, Snel de kachels aan en de vriezer gevuld met allerhande spullen uit Nederland. En www.finn.no opgestart... Zou er al een huis te koop zijn?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten