Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

woensdag 7 december 2011

Kouder en lichter

Vandaag was het 14 graden toen Marjolein en ik thuis kwamen om half vijf. 14 graden binnen wel te verstaan. En dan heeft Maaike al vanaf ca 14:30 met de kachel aangezeten. Het is -4 graden buiten en er ligt overal wat sneeuw. En dat maakt grappig genoeg wel weer dat het wat lichter wordt buiten.
Het fietsen naar de zaak gaat goed ondanks het koude en gladde weer. Iedere ochtend trek ik mijn spoortje door de harde sneeuw en als ik aan het eind van de dag weer terug fiets, dan trek ik het tweede spoortje op die weg. Blijkbaar kiezen de Noren met deze dagen voor een ander vervoermiddel. Ik ben erg tevreden over mijn spikes onder mijn fiets. Niet dat ik nu plat door de bocht ga, maar hiermee lukt het zelfs om een ijzelige helling op en af te rijden zonder problemen. Dagelijks moet ik direkt na een volhouten fietsbruggetje afslaan. In de zomer peinsde ik er niet over om naar mijn remmen te wijzen, het is minder pijnlijk om gecontroleerd de rivier in te duiken. Maar momenteel kan ik daar zelfs nu zelfs met ijzel tot stilstand komen.
Vanaf morgen wordt het alweer warmer en vooral natter (20mm regen). I'm dreaming of a white christmas...We horen al vele weken Bing Crosby en George Michael omdat ze hier in Noorwegen sinterklaas niet kennen. Nou ja, we zullen zien of dat hier gaat lukken, we zijn er nog niet zeker van, dus we genieten nog even van de vele foto's...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten