Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

woensdag 14 december 2011

Even wachten....

Afgelopen zondag zijn Marjolein en ik naar het museum gelopen waar we samen wat vrijwilligerswerk voor doen. Er was hier een marktje met wat typisch Noorse kerstgerechten, drinken, kleding en snuisterijen.


Met de auto is het ca 10km rijden, lopend is het ca 3km. Veel goeds beloofde het weer niet en bovendien was de bovenlaag de bergweg nog glad, maar dat mocht de pret niet drukken: we zijn gewoon over de berg gaan lopen.
Bij het museum hebben we een kransekaker en wat andere dingen voor de kerst gekocht en hierna zijn we weer terug gelopen.

De kransekaker heeft de tocht helaas niet overleefd en is iets vochtig en in meer dan 3 delen aangekomen. Desondanks was het een leuke tocht.

Maandag regende het. Ik heb van alles in Noorwegen om me droog te houden op de fiets, maar hier zit helaas geen regenbroek bij. Dan maar een sneldrogende broek aan en op de zaak omkleden.


En zo volgde dinsdag en woensdag. Op de terugreis was het niet veel beter. Woensdag terug heb ik nog een oude Nederlandse gewoonte geprobeerd: "even wachten tot de bui wat minder wordt". Maar ervaringen uit het verleden zijn ook hier geen garanties voor de toekomst. Uiteindelijk ben ik maar op de fiets gestapt en heb me thuis maar weer omgekleed.
De Noren vertellen vol weemoed over de afgelopen jaren waar er tot 50cm sneeuw lag in Birkeland. Nou ja, zoals al eerder vermeld is veel regen goed voor lage energieprijzen. Mijn collega wist zelfs dit voordeeltje nog te bombarderen door te vertellen dat ze altijd wel weer een weg vinden om de prijzen toch hoog te houden.
We vinden net op internet een huis in de buurt. Vooral goede zonomstandigheden vertelt de advertentie. We gaan kijken, we zijn benieuwd of ze daar een gaatje in de bewolking hebben weten te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten