Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

vrijdag 14 oktober 2011

Weer een gewone week

Voor de vakantie waren mijn Noorse collega's aan het vertellen over hun actieve buitenleven. Mijn Noors genationaliseerde Duitse collega Benjamin is een redelijk actief wandelaar en zat de Noren wat te dollen door hen vragen te stellen over hun bezoeken aan de hoogtepunten van Noorwegen. Benjamin heeft al 2x de Gaustatoppen gelopen en was naar de Prekestolen geweest. Mijn Noorse collega's moesten schoorvoetend toegeven dat ze hier nog nooit waren geweest in hun hele leven. Hij stelde mij dezelfde vraag: 2 x Gaustatoppen en 2 x Prekestolen antwoordde ik. En dat waarschijnlijk alleen in de vakanties terwijl zij al hun hele leven hier wonen, gniffelt Benjamin.
Ter compensatie hebben de Noorse collega's maar koffie gehaald.


Deze week weer het gewone leven in na een weekje Nederland.
Ons Internet is op miraculeuze wijze opeens redelijk goed en snel gaan werken en Netcom weet niet wat er gebeurd is. Derhalve hebben we er nog steeds weinig vertrouwen in en we laten het gewone internet ook aanleggen.

Maandag kreeg ik een berichtje dat er weer vrijwilligerswerk was en hierop gereageerd dat ik niet zou komen. Er bleek echter ook een breiclub te zijn en dat leek Mar wel leuk dus we zijn toch gegaan, wat erg werd gewaardeerd. Aan het eind kreeg ik opeens van enkele mensen complimenten over mijn stuk in de krant. Aha... het is altijd weer spannend wanneer het geplaatst gaat worden, maar het artikel is blijkbaar gepubliceerd in de week dat wij in Nederland zaten.
Dinsdag de krant gekocht. We staan nu over 2 pagina's verdeeld. Grappig!

Woensdag is op de zaak het schuimen weer begonnen. 1 mix die we voorheen maandenlang schuimvrij gebruikten op 6 machines, gebruiken we nu op "maar" 2 posities en produceert schuim waar de stamgasten onder ons likkebaardend naar kunnen kijken: 60 cm schuimkraag in de tank en ik houd helemaal niet van bier.
Verschillen? Alles heb ik al een keer onderzocht.
Een collega gniffelt me toe dat je hier grijze haren van kunt krijgen. Ik weet dat hij er ook onderzoek naar heeft gedaan en vermoed dat hij refereert naar zijn eigen haarkleur. Causale verbanden lijken hier ver te zoeken. Ik kijk mijn andere collega aan en vraag of hij het wil overnemen, tenslotte is hij maar 25, is alleen nog maar verloofd en is dus nog lang geen grijze postduif.

Donderdag en vrijdag begonnen behoorlijk koud. Het vriest 's nachts licht en 's ochtends zit ik met 3 lagen kleding en handschoenen op de fiets. En op de zaak is het ook fris, en dat is niet wat ik had verwacht in een glasfabriek. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten