Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

zondag 9 oktober 2011

Dieven, wibo- en blauwbo- en Nederlandscries

We zijn weer terug in Noorwegen. Toen we hier vorige week wegreden hadden we geen vermoeden dat we bij terugkomst iets zouden missen. Het was "zomer", 20 graden, onderweg in Duitsland zelfs 28 graden en we reden bovendien zuidwaarts, dus tegen de zon in. Warm warm warm. In Nederland heb ik tot zwetens toe in de tuin gewerkt en we hebben veel in tshirt gelopen die week. Nu zijn we weer terug, geen sporen te vinden van dieven, maar er zijn wel 20 temperatuurgraden verdwenen. Het is 0 graden buiten en 8 graden binnen. Ben blij dat ik morgen weer mag werken naast mijn glaslava.


Los van de fictieve temperatuurdieven menen andere partijen dat diefstal gerechtvaardigd is.
Mijn internetprovider ONLINE stuurt een rekening met beschrijving SEPTEMBER die vervolgens in september wordt afgeschreven. Maar dat kan niet, want in augustus waren we klant af. Bellen kan ik echter niet, ze hebben alleen een 0900 nummer en dat lukt niet vanuit het buitenland. Mailen kan ook niet, want dan moet ik inloggen met mijn account, maar mijn account is afgesloten want ik ben geen klant meer.
Ik besluit alles terug te boeken om zo correspondentie te krijgen. De eerste brief die ik krijg komt van NOREPLY en bevat onzinnige informatie, maar geen kontaktinfo. Ja, bel het 0900 nummer of neem kontakt op via uw account. Ik heb ONLINE gebeld op hun 0900 nummer toen ik terug was in Nederland, maar helaas kwam ik in een oneindige loop terecht. "Heeft u vragen over uw rekening, druk dan 1". Nou, ik heb 10x op 1 geklikt en meerdere keren op 2, maar ik kreeg iedere keer opnieuw de vraag "Heeft u vragen over uw rekening, druk dan 1". Uiteindelijk via een account van iemand anders contact weten te leggen. ONLINE vond het erg jammer dat ik geen contact kon leggen, maar was niet gecharmeerd van mijn terugboekactie. De rekening betreft een afrekening van augustus (klein foutje in de naamgeving) en nu gaat ONLINE volgens haar algemene voorwaarden ook nog 4,5 EURO extra afschrijven. Wij van ONLINE communiceren niet, maar straffen wel. Stelletje "wibocries"...

Helaas stopte onze 2,5 jaar oude airco met goede dienst, en het vervelende met airco is dat je hier pas achter komt als je ze nodig hebt. Precies tijdens onze 11 uur durende trip over de warme Deense en Duitse autowegen tegen de zon in. De garage heeft de airco nagekeken, opnieuw gevuld en inderdaad hij doet het weer. Kosten 135 EURO. Uiteraard waren we het hier niet mee eens. Ten eerste hoort dit niet te gebeuren met een auto van 2,5 jaar oud en ten tweede hebben we een extra verzekering gekocht omdat we onze vorige auto een defecte airco hadden na 4 jaar. Maar de garage vond het alsnog een terechte rekening en nu mag ik dus FORD Nederland weer aanschrijven dat ik dit toch echt iets te vroeg en te dure reparatie vind in garantietijd. Stelletje "blauwbocries" laten we maar denken.

En wij? Ach, we hebben zelfs een 2x zo grote dakkoffer gekocht zodat we nog MEER konden meesmokkelen uit Nederland. En daar kan VEEL in: koffie, stroopwafels, wijn, kaas, koeken, frikadellen, winterbanden voor de fietsen, de duvel en zijn oude moer laten we maar zeggen. Maar dat heeft volgens ons niets met enige vorm van cries te maken, dat is ehh, misschien een beetje "Nederlandscries"...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten