Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

zondag 10 april 2016

Schommelbank

Vorig jaar werden er al voorstellen gedaan of het misschien niet leuk zou zijn om een schommelbank buiten te hebben. In Januari maar eens op internet wat mogelijke voorbeelden bekeken en een "plan" gemaakt, wat inhoudt dat ik een ruwe schets in mijn hoofd heb gemaakt.
Net voor Pasen naar onze voormalig buurman Harald gegaan alwaar ik moest zeggen wat ik nodig had en vooral niet moest praten over hoeveel het kost. Ik had als idee om grof materiaal te gebruiken, ongezaagde planken van 2,5cm en balken van 5cm breedte

Na Pasen maar direct begonnen, omdat het verwarmde gedeelte in de garage inmidels wel heel erg vol begon te staan. U denkt misschien, verwarmde garage?!? Dat dacht ik namelijk zelf ook toen mijn collega vijf jaar geleden vertelde dat hij zijn nieuwe schuur verwarmde. Maar om te voorkomen dat de verf bevriest en het gereedschap verroest, ben ik toch ook maar begonnen om een stukje garage te verwarmen. Gelukkig is dit gedeelte ook geisoleerd, dus de "stookkosten" vallen mee. Maar daar staat dan vervolgens ook echt alles, behalve de auto's en de sneeuwfrees.

Maar goed, terug naar de buitenbank. De afgelopen weken was het weer Noors geloof ik. Koud, nat, kil, guur. Maar dit weekend is het zowaar plotseling lente geworden. Nog altijd vorst 's ochtends, maar het kwik loopt al snel op tot (vandaag) 20 graden
Het was 1x mogelijk om buiten te zagen, t
toen heb ik snel de dragers gemaakt en gelijmd.
Maar het weekend erna was het een stuk natter. Zagen van de balken gebeurde dan maar in de garage, met een stofzuiger op de zaagmachine
 Vaststellen van de afstand
 Montage van de geschuurde balkjes
 Rugleuning van "villmark" planken
Even kijken hoe we de armleuningen gaan doen

Bovenkant eraf zagen en tataaaa...
 De bank in de olie zetten
Met touw van Biltema
 Hangconstructie gemaakt aan het huis en de touwen gemonteerd
En toen was het moment daar: de proefzit.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten