Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

dinsdag 19 april 2016

Visseizoen geopend

Alleen is maar alleen en dat is een stuk minder leuk om te vissen. Maar deze week is het "visseizoen" weer begonnen. Dat wil zeggen dat er in het huis meer dan 1 persoon is die het leuk vindt om te vissen.

We zijn op aanraden van een collega over de "heia" gereden naar een plek die hij leuk vond. En we moeten toegeven dat dit een leuke plek is.
Schorenkust met veel inhammetjes en (erg belangrijk), erg diep. Normaal ga ik naar steigerplaatsen, maar heel vaak liggen daar kabels onder water waardoor ik aardig wat blinkers heb verspeeld
In dit geval hebben we geen enkele blinker verspeeld, maar wel twee vissen gevangen. Een kabeljauw en een zeeforel, wat voor mij de eerste keer is dat we een dergelijke vis mee naar huis nemen
De ondergaande zon maakte er weer een prachtig schouwspel van
Eenmaal thuis heb ik snel de vissen gefileerd en in de vriezer gelegd. En wat schetst onze verbazing...
We hadden 3 vissen in plaats van twee. Weliswaar een miniatuur vis, maar toch... Waarschijnlijk komt dit visje uit de maag van een van de twee andere.
Nee, deze heb ik maar niet gefileerd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten