Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

zondag 6 oktober 2013

De andere kant van het huis, bomen weg en stukje tuin verzakt

Dit weekend lekker bezig geweest met een een of andere chinese garagedeuropener.
Hij werkt goed, niets op aan te merken, maar ik heb hem 3 keer van het plafond moeten halen omdat OF er  toch net niet helemaal op de de inbouwinstructies vertrouwd kon worden, OF omdat er net een moertje uit de constructie viel wat alleen gemaakt kon worden door hem werkelijk HELEMAAL te demonteren. En toen ie uiteindelijk hing moest ik nog een kleine aanpassing doen en viel het moertje opnieuw van zijn plaats.
Voor de lieve vrede heb ik toen maar een alternatieve oplossing verzonnen die ongetwijfeld ook vele jaren gaat standhouden. We zoeken nu naar een tweede opener zodat beide deuren automatisch geopend kunnen worden tijdens de Noorse stortbuien.

Mijn normale fietsronde voor 2 jaar lang (die ik overigens al 3 maanden niet had gefietst) ging altijd vlak langs ons huis, maar ik had het huis nog nooit zien liggen. En dat klopte wel, het ligt ongeveer 400m van de weg af en vanaf de andere zijde waren er allerlei bomen die het uitzicht op het huis ontnamen.
Maar zo hebben ze vorige week de bomen aan de kopse kant van het huis gekapt en genieten we inmiddels dagelijks van de verworven uitzichten.
En zo ben ik ook maar weer eens een rondje gaan fietsen om het huis vanaf de andere kant te bekijken.

Ik vond het een mooi gezicht.
Het kappen van de bomen heeft nog wel het een en ander losgemaakt in de tuin. Letterlijk. We hadden een paadje aan de achterkant langs een redelijk steile helling, maar dit paadje ligt nu plotseling 2 meter lager. De machine waarmee ze de bomen hadden opgehaald was zo breed, dat deze de steile kanten van onze tuin iets heeft afgeschraapt aan de onderkant. En dat bleek net iets teveel van het goede.
Na drie dagen had ik eindelijk de naam van de uitvoerder te pakken, van hem moest ik iemand van de kommune bellen. Deze meneer zou donderdag kijken. Het is nu zondag en we wachten nog op antwoord
Ach, het houdt je van de straat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten