Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

zondag 16 juni 2013

Weekend met collega's

Dit weekend ben ik met een groep collega's naar een hut getrokken om vanuit hier te gaan wandelen in het weekend
Vrijdag zijn we na het werk om 16:00 naar de parkeerplaats van de hut gereden en hierna met rugzakken 1 km naar de hut gelopen. De hut was idyllisch gelegen en was aan 3 kanten omringd door water, erg uitnodigend voor alle vissers onder ons. Verder ontbraken alle vormen van modern comfort zoals elektriciteit, stromend water en (vreselijk belangrijk tegenwoordig) mobiele dekking, kortom een hut die ik persoonlijk erg leuk vond. Dit ging een leuk weekend vormen





Het weer zag er dreigend uit, 4 collega's hadden afgehaakt omdat ze nog steeds vertrouwen hebben in de Noorse weersvoorspellingen en met 17 overgebleven diehards zijn we de dag erna naar Kjerag getrokken. Voor de niet kenners onder ons: Kerag is een ingeklemde steen die zo'n 1000m boven een fjord hangt en waar de waaghalzen van ons hun leven kunnen wagen voor die ene foto.
De weg naar boven werd beschreven als een 2,5 uur durende wandeling, maar al direct na de start ging het vrijwel loodrecht omhoog en konden we gebruik maken van een ketting om ons omhoog te trekken. Hieronder een foto van een wand van 3 meter waar de mensen even goed moesten kijken om verder te komen. De route was duidelijk minder geschikt voor minder valide mensen.

Maar de uitzichten waren fenomenaal te noemen. Bijgaand het dorp Lysebotn aan het eind van Lysefjorden. De geoefende kijker ziet duidelijk een veerboot aan de kade liggen.

En op het plateau bij de Kjeragbolten, ons doel van die dag, was het uitzicht indrukwekkend.
Hierna zijn we nog even naar het plateau naast de kjeragbolten gelopen. Dit lag nog iets hoger waardoor we het hele fjord in de lengte konden zien

En ik weet niet wat voor zeeschepen dit waren, maar ik weet zeker dat ik ze vroeger graag als dinkytoy had willen hebben

Kortom een enorm leuk weekend met 16 collega's. Ondanks veel lichaamsbeweging is het gewicht van de gemiddelde collega toegenomen, dankzij het eten wat door 2 Thaise collega's werd bereid. Volgens ons was dit waarschijnlijk de eerste keer dat er ooit in een zelfbedieningshut Thaise schotels geserveerd werden.
Het enige nadeel m.b.t. het weekend wat ik me kon bedenken was dat ik mijn collega's morgen, op maandag, gewoon weer ga zien.

En uiteraard ben ik zelf ook nog even op de Kjeragbolten gaan staan.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten