Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

Ben, Marjolein, Femke en Maaike in Noorwegen

zondag 13 september 2015

Creepy creatures

De afgelopen weken hadden we bezoek uit Nederland. Dochter met vriend en opa en oma.
De laatste hadden op zich nog geeneens zo slecht weer gezien de fotoæs die op twee verschillende zondagen zijn gemaakt, 

We hebben Hillestad Gallerie i Åmlid bezocht voordat we uit gingen eten bij hotel Pan Garden in Åmlid.
Het weer was dusdanig fraai dat ik heb besloten na het eten terug te fietsen.
En dat is nog steeds geen straf hier in Noorwegen
 watervalletje langs de weg
 veel water in de meren. Ze zeggen nu al dat de stroom in de hele winter goedkoop zal zijn
Het begint overigens wel herfstachtig te worden hier. Temperaturen 's-ochtends kunnen zomaar opeens 5 graden zijn en de rivier, water staat al een tijd erg hoog, draagt dan bij aan de mistvorming in de buurt 's-ochtends

Hoog water in de rivier, de bomen krijgen het er flink van langs
(voortaan niet vergeten mijn lens eerst droog te maken)

Verder zijn de huiselijke werkzaamheden altijd aanwezig. Een houten huis betekent in principe ieder jaar wel iets te verven. Dit jaar pak ik de zonzijde aan. Ik hoop dat ik het weer geverd krijg voor de winter, het is al een tijdje niet meer droog geweest.

En de muisjes beginnen het inmiddels ook weer koud te krijgen, al komen ze niet in de getale van vorig jaar. Onderzoek heeft uitgewezen dat waar er vorig jaar 200 in een test werden gevangen, er nu 1 muis werd gevangen. Ik weet niet of wij deze reductie ook gaan behalen, maar het zijn er tot nu toe inderdaad aanzienlijk minder dan vorig jaar. En beter, nog geen enkele in het huis gevangen.
Maar de laatste in de garage was wel frappant: ik vond maar de helft van een muis in een val. 
De val was niet verplaatst en er lag geen druppeltje bloed in de omgeving. Dat geeft twee verschillende mogelijkheden
- Er is er iets wat de garage in is gekomen en zonder enige spoor van braak of verplaatsing de helft van een muis heeft afknabbeld
- Of halve muizen bestaan werkelijk



Creepy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten